Generation Z er en betegnelse, der benyttes om de mennesker, som er født mellem 1996 og indtil starten af 2010’erne, og konklusionen i en undersøgelse fra YouGov er, at det kan betale sig for rejsebranchen at sætte sig ind i deres ønsker og prioriteter, skriver Standby.dk.
Det forventes nemlig, at personer i denne generation vil udgøre 40 procent af forbrugerne i USA i 2030, ligesom de vil udgøre 34 procent af landets samlede arbejdsstyrke, og i tillæg hertil adskiller de sig fra ældre generationer på nogle punkter, der gør dem særligt interessante for branchen.
Personer i denne generation orienterer sig nemlig i høj grad mod oplevelser, som de i øvrigt foretrækker at bruge deres penge på fremfor ejendele og andre besiddelser. Det skriver det amerikanske medie TravelPulse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Ny beløbsordning vedtaget i Folketinget
24-03-2023
-
HORESTA: Stram finanslov giver mening
24-03-2023
PRESSEKLIP
-
Ikonisk spahotel kåret som Årets business hotel
24-03-2023
-
Ny direktør på Haraldskær Sinatur & Konference
24-03-2023
-
Rekordmange lærlingepladser i 2022
24-03-2023
-
Flere restaurantgæster løfter Dagrofas koncern-regnskab
24-03-2023
-
Agerskov Kro og Hotel er kåret som Årets feriehotel
24-03-2023
-
Starbucks-direktør forlader posten før tid
24-03-2023
-
København blandt Europas dyreste
24-03-2023